2010. április 27., kedd

Vasárnapi ebéd I. a főfogás

Pasimentes hétvégi ebédem:

Tavaszi zöld-saláta eperrel,
Grana Padano-s,diós Ricotta,fehérretekkel rétegezve

Íme:
Ha valakit érdekel,itt a receptem is:

Hozzávalók a salátához:
1 fejes saláta,
1 rojtos saláta,
1 kis csokor petrezselyemzöld,
1 kis csokor zellerzöld,
1 csokor metélőhagyma,
1 köteg újhagyma,
1 nagy csomó hónapos retek,
pár levél friss bazsalikom,
egy maroknyi friss,finom eper

A salátát alapos mosás után darabjaira tépkedtem és egy tálba tettem. A retket,és az újhagymát karikáztam,a többit nagyjából aprítottam. Mind beleszórtam egy nagy tálba.
Jöhet az öntet:
kb. három evőkanálnyi mézet összekevertem ugyanennyi balzsamecettel(nekem még otthon egy evőkanálnyi fehér balzsamecetem is,az is benne volt),aztán felöntöttem kb.három deci 100%-s narancslével,és jól összekevertem. Ezzel locsoltam be a salátát. Nagyon fincsi lett!!
Akkor most lássuk a többit:
Hozzávalók:
kb. 3 db nagy fej fehérretek (kerek,nem a jégcsap!),
egy doboz (250gr) Ricotta túró,
kb. három evőkanálnyi friss tejszínes sajt (ízesítés nélküli,natúr,nem sós,általában pultban kapható a hiperekben kimérve),
kb. négy evőkanálnyi durvára darált dió,
és végül a sajt: kb.200gr Grana Padano (az igazi finomság a Parmezán lenne,de az most nem volt otthon)
Elkészítés: A retkeket megpucolom,és vékony szeletekre vágom, a túrót,a sajtokat,és a diót összedolgozom.
A retekszeletek közé rétegezem a tölteléket.A tetejére is halmozok egy keveset belőle,aztán jöhet a díszítés,a képeken látható módon.
Kész! Lehet falatozni! :)

ui: az általam leírt mennyiségekből két fő jóllakhat!!! vagy marad vacsorára is...


Annyira jól nézett ki,szokás szerint nem bírtam megállni,hogy ne fotózzam le a részleteket is:























Nincsenek megjegyzések: