2010. április 27., kedd

Vasárnapi ebéd II. a desszert

Úgy éreztem,saláta után kell egy kis desszert,úgyhogy azonmód összeütöttem ezt:
Sült Ricotta kandírozott citrushéjjal,és csokidarabokkal,
Epres-Rebarbarás-Mentás kompóttal tálalva.

Akinek tetszik,itt a receptem:
Hozzávalók a Ricottához:
1 doboz (250gr) Ricotta túró,
1 evőkanál kristálycukor,
2 evőkanál kandírozott citrushéj (lehet csak narancs,vagy vegyesen bármi)
1 közepes méretű karácsonyról,vagy húsvétról megmaradt csokifigura (az enyémben télapó volt!)
A csokit összetördeltem darabjaira,majd a többi hozzávalóval az összeset alaposan összedolgoztam.
Lehet betölteni muffinformába,vagy kis hőálló,süthető formákba,aztán már mehet is be a 210 fokra előmelegített sütőbe 30 percre.
Ja,a formákat ne töltsétek csurig tele,mert pont annyira megdagad,mint amennyire a muffin szokott :)

Most lássuk a kompótot:
Hozzávalók:
3-4 szál rebarbara,
kb fél kg friss,finom eper
egy evőkanál cukor,(vagy kettő,ízlés szerint),
egy evőkanál ételsűrítő,
kb. egy dl 100%-s narancslé,
4-5 levél friss menta

Elkészítés: A rebarbara héját lehúztam,az epret lecsumáztam. Mindkettőt nagyjából összeaprítottam,és beletettem egy kis lábosba,beleszórtam a cukrot,és alágyújtottam. Kevergetve összeforraltam,(mintha lekvárt főznék),aztán az ételsűrítőt csomómentesen elkevertem a narancslével,és a gyümölcshöz öntöttem,kicsit megkavartam,majd gyorsan lehúztam a tűzről,nehogy túl sűrű legyen. Ez után (és csak ekkor!)beledobom az összetépkedett mentaleveleket,és összekeverem. Kicsit hagyom kihűlni,aztán,ha kész a Ricotta, akkor azt kiöntöm a formából egy tányér közepére,és körberakom a kompóttal.

Figyelem!! Olyan fincsi,hogy dupla adagot kell készíteni belőle :)
Jó étvágyat!
Nekem megvolt.... :)

és akkor jöjjenek a fotók:



















Nincsenek megjegyzések: