2010. március 5., péntek

Rozéfröccs

Történt velem,hogy be kellett ugranom a könyvtárba meghosszabítanom a tagságomat. Mindig nálam van a maximálisan kivihető 12 darab könyv. Hosszabbítanom kellett,mert a saját regényem írása miatt most valahogy nem mertem olvasni,mert féltem,hogy az esetleg befolyással lehet az írásomra. Az egyik olvasatlanul nálam tartott könyvre előjegyzés volt,úgyhogy azt bizony vissza kellett adni,így bevágtattam a sorok közé,hogy keressek valamit helyette. Csak sétálgattam,és legeltettem a szemem a könyvgerinceken,egyszerűen arra várva,hogy az egyik megkínáljon magával. Ez akart velem jönni. A címe rögtön megfogta vendéglátós voltomat,aztán a címlapon látott régi jó ismerős borospalack egyből mosolyt csalt az arcomra.Egyből tudtam,hogy ez lesz az. A könyv,amivel feloldozom magam az "olvasni tilos" szenvedésemből,mert az az igazság,hogy már nagyon-nagyon vágytam rá,hogy egy jót olvassak. Éhes voltam a szavakra,mondatokra,egy jó sztorira. Ebbe totál belezúgtam. Egyszerűen letehetetlen. Beszippantott rendesen. Egy-huszonnégy óra alatt kivégeztem,este csak azért tettem le,mert a kávézónkat be kellett zárni,és haza kellett menni aludni,de még álmomban is rágtam a körmöm idegemben,hogy vajon mi lesz a főszereplőmmel... Ma tovább olvastam,kiolvastam,kivégeztem,és teljesen kivégzett. Azonnal újra akarom olvasni. Ez nem amolyan szép volt,jó volt,kérem a következőt kategóriás olvasmány. Ennek bizony ott a helye minden nő polcán. Kötelező darab. Nagyon magyar nőkre jellemző iromány,egyszer valamelyik magazinban olvastam valami mondatot arról,hogy mi magyarok,mennyire jellemzően sirámosokat írunk. Egy kicsit eszembe jutott erről a könyvről a Terézanyu című,de ez annál sok sok csillaggal jobb. Nagyon ott van a szeren. Nem is értem,miért nem hallottam erről a könyvről amikor megjelent.Kicsit turkáltam a neten,és mindenhol azt találtam,hogy aki olvasta, szinte mindenki rá tudta húzni a saját életére. Mint ahogy én is. Szerinetem te is. Szóval olvasd el. Mondom,kötelező!


(Remélem ezért nem fog megkövezni a szerző,meg a kiadó!) Idézetek a könyvből:
Egyik kedvencem: "Az írásban pont az a zseniális,hogy pont nem arról szól,mint amiről,és ettől az ami." - Jó,mi?
Aztán: "Ritka érzés,amikor a pillanatban élsz,és akkor és ott tudod,hogy most,ezekben az idősíkokban történik az igazi élet.Amire mindig emlékezni fogsz." -Ugye?
Tovább: " Az ember még az áldott dolgokat is képes elcseszni. Ilyenkor elrepülnek az angyalok. Nem bírják nézni az emberi rombolást.A gyűlöletet,a veszekedést"...
Tulajdonképpen idézhetném elejétől a végéig az egészet,mert annyira jó.Tessék kiolvasni!

Nincsenek megjegyzések: